Saturday, 27 April 2024, 0:22 AMMain | Registration | Login

Site menu

Login form

Section categories

Muslim's [38]
Business [18]
National [9]
Global [27]

Facebook

Search

Calendar

«  April 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Our poll

Rate my site
Total of answers: 43

Statistics


Total online: 1
Guests: 1
Users: 0



Main » Entries archive

Antara sebab terjadinya peristiwa Israk dan Mikraj adalah kerana bumi merasa bangga dengan langit. Berkata bumi kepada langit,
"Hai langit, aku lebih baik dari kamu kerana Allah S.W.T. telah menghiaskan aku dengan berbagai-bagai negara, beberapa laut, sungai-sungai, tanam-anaman, beberapa gunung dan lain-lain.”

  
Sekadar gambar hiasan.

Berkata langit,

"Hai bumi, aku juga lebih elok dari kamu kerana matahari, bulan, bintang-bintang, beberapa falah, buruj, ‘arasy, kursi dan syurga ada padaku.”

Berkata bumi,

"Hai langit, ditempatku ada rumah yang dikunjungi dan untuk bertawaf para nabi, para utusan dan arwah para wali dan solihin (orang-orang yang baik).”

Bumi berkata lagi,

"Hai langit, sesungguhnya pemimpin para nabi dan utusan bahkan sebagai penutup para nabi dan kekasih Allah seru sekalian alam, seutama-utamanya segala yang wujud serta kepadanya penghormatan yang paling sempurna itu tinggal di tempatku. Dan dia menjalankan syari’atnya juga di tempatku.”

Langit tidak dapat berkata apa-apa, apabila bumi berkata demikian. Langit mendiamkan diri dan dia mengadap Allah S.W.T dengan berkata,

"Ya Allah, Engkau telah mengabulkan permintaan orang yang tertimpa bahaya, apabila mereka berdoa kepada Engkau. Aku tidak dapat menjawab soalan bumi, oleh itu aku minta kepada-Mu ya Allah supaya Muhammad Engkau dinaikkan kepadaku (langit) sehingga aku menjadi mulia dengan kebagusannya dan berbangga.”

Lalu Allah S.W.T mengabulkan permintaan langit, kemudian Allah S.W.T memberi wahyu kepada Jibrail A.S pada malam tanggal 27 Rejab,

"Janganlah engkau (Jibrail) bertasbih pada malam ini dan engkau ‘Izrail jangan engkau mencabut nyawa pada malam ini.”

Jibrail A.S. bertanya,

” Ya Allah, apakah kiamat telah sampai?”

Allah S.W.T berfirman, maksudnya,

"Tidak, wahai Jibrail. Tetapi pergilah engkau ke Syurga dan ambillah buraq dan terus pergi kepada Muhammad dengan buraq itu.”

Kemudian Jibrail A.S. pun pergi dan dia melihat 40,000 buraq sedang bersenang-lenang di taman Syurga dan di wajah masing-masing terdapat nama Muhammad. Di antara 40,000 buraq itu, Jibrail A.S. terpandang pada seekor buraq yang sedang menangis bercucuran air matanya.

Al-Buraq bererti 'Kilat Cahaya'. Sekadar gambar hiasan.

Jibrail A.S. menghampiri buraq itu lalu bertanya,

"Mengapa engkau menangis, ya buraq?”

Berkata buraq,

"Ya Jibrail, sesungguhnya aku telah mendengar nama Muhammad sejak 40 tahun, maka pemilik nama itu telah tertanam dalam hatiku dan aku sesudah itu menjadi rindu kepadanya dan aku tidak mahu makan dan minum lagi. Aku laksana dibakar oleh api kerinduan.”

Berkata Jibrail A.S.,

"Aku akan menyampaikan engkau kepada orang yang engkau rindukan itu.”

Kemudian Jibrail A.S. memakaikan pelana dan kekang kepada buraq itu dan membawanya kepada Nabi Muhammad S.A.W.

Buraq yang diceritakan inilah yang membawa Rasulullah S.A.W dalam perjalanan Israk dan Mikraj.

Category: Muslim's | Views: 29626 | Added by: Eylu | Date: 03 December 2010 | Comments (6)



Traditional Chinese medicine is an indispensable part of the glorious culture of the Chinese nation.

Traditional Chinese medicine (also known as TCM, simplified Chinese: 中医; traditional Chinese: 中醫; pinyin: zhōngyī) is considered a Complementary or Alternative Medical system in most of the world. It includes a range of traditional medical practices originating in China that developed over several thousand years. The English phrase "TCM" was created in the 1950s by the PRC in order to export Chinese medicine; there is no equivalent phrase in Chinese. In fact, TCM is a modern compilation of traditional Chinese medicine. TCM practices include theories, diagnosis and treatments such as herbal medicine, acupuncture and massage; often Qigong is also strongly affiliated with TCM. TCM is a form of so-called Oriental medicine, which includes other traditional East Asian medical systems such as traditional Japanese and Korean medicine.


Traditional chinese herbal medicine(left), and Acupuncture(right).


Massage(left) and Qigong(right).

TCM theory asserts that processes of the human body are interrelated and in constant interaction with the environment. TCM practitioners believe signs of disharmony help them to understand, treat and prevent illness and disease.

In the West, traditional Chinese medicine is considered a form of complementary and alternative medicine. TCM theory is based on a number of philosophical frameworks including the theory of Yin-yang, the Five Elements, the human body Meridian system, Zang Fu organ theory, and others. Diagnosis and treatment are conducted with reference to these concepts. TCM does not operate within the contemporary scientific paradigm, but some practitioners make efforts to bring practices into a biomedical and evidence-based medicine framework.

Traditional Chinese medicine is largely based on the philosophical concept that the human body is a small universe with a set of complete and sophisticated interconnected systems, and that those systems usually work in balance to maintain the healthy function of the human body. The balance of yin and yang is considered with respect to qi ("breath", "life force", or "spiritual energy"), blood, jing ("kidney essence" or "semen"), other bodily fluids, the Five elements, emotions, and the soul or spirit (
shen). TCM has a unique model of the body, notably concerned with the meridian system. Unlike the Western anatomical model which divides the physical body into parts, the Chinese model is more concerned with function. Thus, the TCM Spleen is not a specific piece of flesh, but an aspect of function related to transformation and transportation within the body, and of the mental functions of thinking and studying.

There are significant regional and philosophical differences between practitioners and schools which in turn can lead to differences in practice and theory.

Models of the body include:
Yin or Yang
Five elements
Zang Fu theory
Meridian (Chinese medicine)
Three jiaos also known as the Triple Burner or the Triple Warmer


Yin Yang(left), Five Elements(center), and Zang Fu Organs(right).


Meridians(left), and Three jiaos(right).

The Yin/Yang and five element theories may be applied to a variety of systems other than the human body, whereas Zang Fu theory, meridian theory and three-jiao (Triple warmer) theories are more specific. There are also separate models that apply to specific pathological influences, such as the Four stages theory of the progression of warm diseases, the Six levels theory of the penetration of cold diseases, and the Eight principles system of disease classification

Techniques :
Palpation of the patient's radial artery pulse (Pulse diagnosis) in six positions
Observation of the appearance of the patient''''s tongue
Observation of the patient's face
Palpation of the patient's body (especially the abdomen) for tenderness
Observation of the sound of the patient's voice
Observation of the surface of the ear
Observation of the vein on the index finger on small children
Comparisons of the relative warmth or coolness of different parts of the body
Observation of the patient's various odors
Asking the patient about the effects of his problem

Credit to : Sheilabunny
Category: Global | Views: 25262 | Added by: Eylu | Date: 01 December 2010 | Comments (16)


Negara Haram
Israel Tidak Akan Berkekalan. Sejarah telah membuktikan bahawa kaum Yahudi merupakan kaum yang sentiasa ditindas dan ditekan. Peristiwa-peristiwa yang berlaku sepanjang zaman semenjak dari zaman Nabi Allah SWT Musa a.s. sehinggalah zaman mereka berada di Palestin selepas itu sentiasa menyaksikan pembunuhan kaum Yahudi secara beramai-ramai oleh musuh-musuh mereka. Melalui peristiwa-peristiwa yang berlaku itu, kita selaku umat Islam yakin bahawa kependudukan mereka secara haram di negara Palestin akan berakhir tidak lama lagi. Mereka akan dihalau keluar dari negara itu sama sepertimana datuk nenek mereka dipaksa keluar dari negara itu.

Perkara ini telah dijanjikan oleh Allah SWT menerusi banyak ayat al-Quran, contohnya dalam surah Al-A''''raf ayat 167 yang bermaksud:

"Dan (ingatlah wahai Muhammad) ketika Tuhanmu memberitahu: Bahawa sesungguhnya Ia akan menghantarkan kepada kaum Yahudi itu, (terus menerus) hingga hari kiamat, kaum-kaum yang akan menimpakan mereka dengan azab sengsara yang seburuk-buruknya (disebabkan kejahatan dan kekufuran mereka). Sesungguhnya Tuhanmu amat cepat azab seksa-Nya, dan sesungguhnya Dia juga Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani."

Kejahatan Bangsa Yahudi Menurut Al-Quran
Ayat di atas menyebutkan bahawa azab dan tekanan akan terus menimpa mereka hingga ke hari kiamat. Berita-berita masa lampau tentang mereka sebelum Islam perlu diberitahu kepada mereka agar mereka sedar bahawa masa tersebut akan tiba dan kebenaran isi kandungan al-Quran sebagai wahyu Ilahi akan terbukti. Ayat-ayat seperti ini memberi satu kekuatan berupa sokongan moral kepada umat Islam secara amnya dan bangsa Arab Islam khasnya agar berusaha memperkuatkan diri ke arah merealisasikan fakta ini.

Category: Muslim's | Views: 8636 | Added by: Eylu | Date: 19 November 2010 | Comments (0)


Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu......

1 - Niat Sembahyang :

     Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2 - Berdiri Betul :

     Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.
Sekadar gambar hiasan.
3 - Takbir-ratul Ihram :
     Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4 - Fatihah :

     Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5 - Ruqu' :

     Sebagai tikar kita di dalam kubur.

Sekadar gambar hiasan.

6 - I'tidal :

     Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika didalam kubur.

7 - Sujud :

     Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.


Sekadar gambar hiasan.

8 - Duduk antara 2 Sujud :

     Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur

9 - Duduk antara 2 Sujud (akhir) :

     Menjadi kenderaan ketika kita dipadang Mahsyar.

Sekadar gambar hiasan.

10 - Tahhiyat Akhir :

       Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di  dalam kubur.

Sekadar gambar hiasan.

11 - Selawat Nabi :

       Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12 - Salam :

       Memelihara kita di dalam kubur.

13 - Tertib :

       Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T.

Dari Abdullah bin 'Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda :


"Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi /

Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu " FRIDAY the 13th " jika ada di kalangan kamu yang perasan!!!"

Wassalam.


Category: Muslim's | Views: 3143 | Added by: Eylu | Date: 19 November 2010 | Comments (0)



Salam AidilAdha '10,Maaf Zahir Batin drp blogger ~Eylu's Zone~.

Sempena menyambut hari raya aidil adha yang penuh keberkatan dan rahmat kali ini, blogger ingin mengambil peluang untuk mengucapkan selamat menyambut hari raya aidil adha kepada semua muslimin dan muslimat sekalian tidak kira di mana jua. Semoga di hari penuh kemuliaan ini segala ibadah dan amalan kita dilimpahkan rahmat dan kurnia daripada Allah S.W.T.

Semua orang sudah tahu ibadah atau amalan utama sempena sambutan hari raya aidil adha adalah ibadah qurban. Muslim yang berkemampuan di galakkan untuk melakukan ibadah tersebut yang amat besar fadhilatnya di sisi Al-Khaliq.

Jadi kepada muslimin dan muslimat yan g melakukan ibadah korban tu semoga ibadah korkan muslimin muslimat diterima disisi Allah s.w.t dan mendapat keredhaanNya.

Salam AidilAdha '10, Maaf Zahir Batin untuk semua daripada blogger ~Eylu's Zone~.


Category: Muslim's | Views: 1262 | Added by: Eylu | Date: 17 November 2010 | Comments (0)


11 November 2010 lepas secara rasmi Proton Inspira (Waja baru) dilancarkan. Proton Inspira ini di’rebadge dari model Lancer Mitsubishi. Reka bentuknya yang menarik dan ruang penumpang yang luas mungkin antara faktor yang menarik minat pembeli di luar sana. Harganya pula serendah RM79,999. Proton Inspira ini juga dijangka akan meningkatkan kembali momentum jualan kenderaan Proton di Malaysia. Mungkin juga model ini akan memberi saingan sengit kepada model Toyota Vios, Honda City, Kia Forte, Toyota Corolla, Honda Civic dan Nissan Sylphy.













Blogger tak mau komen apa-apa pasal isu model baru proton ni, isu rebagde ke, copy patse Mitsubishi Lancer GT atau sebagainya. Sebab dah ramai orang yang dok bincang dan bercakap pasal ni, kat blog kat kedai kopi...so banyak respond la daripada orang kita. Walau apapun, pengurusan Proton dah memaklumkan yang model ni merupakan strategi marketing Proton dengan Mitsubishi sebab Mitsubishi pun ada ambik dua model proton untuk diupgrade  pada model mereka bagi pasaran di Afrika.


Harga Semenanjung Malaysia :
  • Proton Inspira 1.8 M/T – RM78,999
  • Proton Inspira 1.8 CVT – RM84,999
  • Proton Inspira 2.0 CVT – RM91,999
Harga Sabah & Sarawak
  • Proton Inspira 1.8 M/T – RM80,999
  • Proton Inspira 1.8 CVT – RM86,999
  • Proton Inspira 2.0 CVT – RM93,999
Harga Langkawi 
  • Proton Inspira 1.8 M/T – RM71,999
  • Proton Inspira 1.8 CVT – RM75,999
  • Proton Inspira 2.0 CVT – RM82,999
Category: National | Views: 9587 | Added by: Eylu | Date: 15 November 2010 | Comments (0)


Persoalan yang sekian lama tak terjawab,Siapa keluar dulu AYAM atau TELUR? Blogger terbaca sebuah artikel mengenai persoalan ini dan yang menariknya jawapan telah ditemui untuk persoalan ini. Dari dulu hingga sekarang rasa-rasanya ramai orang mengatakan telur dulu yang wujud.

Sekadar gambar hiasan.

Namun sangkaan orang ramai adalah salah. Menurut seorang penyelidik British iaitu Dr.Colin Freeman dari Universiti Sheffield yang mendapat kerjasama dari Universiti Warwick dalam kajian yang telah dibuat ,beliau berpendapat AYAM sepatutnya wujud dulu berbanding dengan TELUR dan ini telah dibuktikan melalui kajian Sains.

Antara hujah yang blogger sendiri sukar memahaminya, Kenapa dikatakan AYAM keluar dulu? Formasi untuk membentuk TELUR hanya akan terjadi sekiranya PROTEIN diperolehi dan itu hanya terdapat pada Ovari AYAM. Disini secara tak langsung bermakna AYAM dulu wujud.hmmm...???

PROTEIN ini digelar OVOCLEDIDIN-17 (OC-17) yang bertindak untuk mempercepatkan ketumbesaran TELUR.Menurut Saintis mereka telah mengguna sebuah Super Komputer yang diberi nama HECTOR yang terletak di EDINBURGH untuk mengkaji formasi secara mendalam mengenai TELUR.

OC-17 ini merupakan elemen yang penting dalam pembentukan kulit TELUR. Fungsi PROTEIN yang terdapat pada Ovari AYAM pula akan menukarkan "Calcium Carbonate" kepada "Calcite Crystals" dalam pembentukan kulit TELUR dan dalam 24 jam 6 gram kulit TELUR terbentuk.

Amacam? Menarik what... Setiap kejadian perlu dingatkan bahawa tiada yang mustahil kalau dikehendaki olehNYA. Yang penting, Allah lebih tahu kerana Dia yang Maha Mencipta. Kita sebagai manusia diberi akal dan fikiran untuk memikirkan secara waras bahawa setiap kejadian pasti ada jawapannya. Renung-renungkannn...SHARING IS CARING.

- By Teratakarmo.

Category: Global | Views: 2087 | Added by: Eylu | Date: 15 November 2010 | Comments (1)

Paker diet, Gary Lee Poh Sing menyatakan rakyat Malaysia mudah mengalami serangan penyakit jantung dan strok berbanding penyakit kronik lain seperti kanser dan diabetes. Di antara faktor yang telah dikenalpasti menyumbang kepada serangan jantung di kalangan rakyat Malaysia adalah makanan yang tidak seimbang dan juga gaya hidup yang tidak aktif seperti kurang bersenam.

Menurut Gary Lee Poh Sing lagi faktor lain termasuk tekanan hidup yang semakin meningkat seperti sentiasa berhutang. Oleh yang demikian untuk mengelakkan dari diserang sakit jantung ni, individu di nasihatkan supaya mengamalkan amalan pemakanan yang sihat sebagaimana yang disyorkan oleh Piramid Pemakanan Negara.

Pada masa yang sama aktiviti bersenam dan mengelakkan diri dari terjebak dalam elemen yang boleh memberikan tekanan dalam kehidupan seharian juga perlu diamalkan oleh setiap individu.

Sakit jantung ni memang sukar dikesan dan boleh menyerang sesiapa sahaja. Sebetulnya blogger bersetuju dengan faktor-faktor penyumbang serangan sakit jantung yang disebutkan tadi. Semuanya berpunca dari dalaman individu itu sendiri.

Cuma bagi blogger ni pula bukan setakat faktor dalaman, faktor luaran dan suasana sekeliling pun boleh menjadi ‘mediator’ untuk serangan jantung ni. Beberapa faktor yang mungkin berkaitan mengikut pandangan blog ni:

  1. Bila tengah syok bawak kereta tiba-tiba kena hon dengan kuat oleh kenderaan lain. Maklumlah pemandu kat sini semuanya nak cepat. tu pun bisa buat huru hara dan kelam kabut dan boleh meningkatkan keberangkalian serangan jantung kalau tak menyirap darah pun;
  2. Bila tengok berita-berita mengejutkan yang tidak tersangka-sangka kat dalam media, maklumlah sekarang ni sudah ‘macam-macam ada’ gambar-gambar, klip video dan sebagainya pun boleh kasi heart attack jugak tu; dan
  3. Bila sudah banyak buat pelaburan dalam macam-macam skim, semua orang nak kaya ekspress, tiba-tiba terkantoi ditipu oleh pihak-pihak tertentu. Huh, memang luluh rasanya jantung tu kan;

Tu baru tiga faktor luaran yang blogger ni kenalpasti secara sepintas lalu, pastinya ada banyak lagi kejutan dan faktor yang boleh membawa serangan jantung yang boleh dikongsikan di sini. Mungkin juga dentuman mercun di stadium boleh menyumbang kepada serangan jantung. Tengah syok layan bola tetiba aje berdentum bunyi mercun.

Nota kaki: Senaman jari jemari di keyboard tidak boleh dianggap sebagai aktiviti senaman mahupun bersenam, begitu juga aktiviti berkebun sayur di farmville facebook.Heeee...

- By Jazmanie

Category: Global | Views: 1203 | Added by: Eylu | Date: 14 November 2010 | Comments (0)

Rakyat Malaysia berada di tangga ke 16 sebagai pengguna laman sosial Facebook terbesar di dunia, berdasarkan statistik bagi bulan Oktober 2010 yang dikeluarkan oleh laman Facabaker.com, sebuah laman yang menyelaraskan statistik dan penggunaan laman sosial facebook di kalangan pengguna seluruh dunia. Merujuk kepada senarai tersebut rakyat Amerika Syarikat masih mendahului senarai dan diikuti oleh Indonesia dan United Kingdom.

Kedudukan Malaysia di tangga ke 16 adalah berdasarkan rekod pendaftaran pengguna di facebook, manakala untuk tujuan perkongsian blog ini cuba untuk membuat perbandingan bukan sahaja jumlah pengguna malahan turut mengambil kira jumlah populasi penduduk di negara terlibat, supaya dapat melihat dengan lebih jelas lagi situasi sebenar status pengguna facebook.

Berdasarkan rujukan statistik di laman rasmi di facebakers.com dan world population list, senarai yang disusun oleh blog ni adalah seperti dibawah ni:

Statistik pengguaan Facebook dunia.

Dari senarai 20 pengguna terbesar facebook tu, Malaysia berada di kedudukan ke 16 dari segi jumlah pengguna manakala kalau di analisa dari segi peratusan berbanding bilangan populasi, Malaysia berada di tangga ke 8 dengan 31.48 peratus penduduknya berdaftar dengan facebook.

Maksudnya juga secara rambang daripada 10 orang yang ditemui di Malaysia, sekurang-kurangnya 3 daripada mereka mempunyai akaun facebook. Boleh tahan jugak tu kan.

Walau bagaimanapun analisa ringkas di jadual kat atas tu ada beberapa limitasi seperti:

  1. Terdapat di kalangan 20 negara di dalam senarai tu belum kemaskini jumlah terkini populasi mereka, mungkin akan berlaku perubahan dari segi nilai peratusan; dan
  2. Peratusan tersebut juga mungkin melibatkan kiraan berganda di sebabkan ada sesetengah individu yang mempunyai lebih dari satu akaun facebook, mungkin dua, tiga, lima mahupun sepuluh.

Namun secara asasnya senarai di atas tu bolehlah dijadikan rujukan dan panduan ringkas untuk mengetahui secara umum fokus dan arah penggunaan laman sosial di negara ini. Pada masa yang sama penggunaan facebook juga turut melibatkan kelebihan dan juga keburukan tersendiri, semuanya bergantung kepada pengguna itu sendiri.

Negara yang paling kurang penggunaan Facebook adalah Republic of Nauru yang hanya mencatatkan 180 pengguna sahaja. Nauru dahulunya dikenali sebagai Pleasant Island yang mempunyai keluasan 21km persegi. Ok dan steady aje deme tu..life still goes on tanpa FB.

- By Jazmanie

Category: National | Views: 1693 | Added by: Eylu | Date: 14 November 2010 | Comments (0)


Dalam usaha meluaskan lagi penggunaan Facebook dalam komuniti atas talian, pihak facebook di katakan akan memperkenalkan facebook mail, yang pernah dirujuk sebagai Project Titan dan juga secara tidak rasmi dianggap sebagai pencabar dan juga pembunuh kepada penguasaan gmail piha Google. Pelancaran facebook mail itu dijangka akan diadakan pada hari isnin akan datang bersama dengan alamat email namapengguna@facebook.com.

Info dari Laman techcrunch.com juga mendedahkan facebook mail akan berfungsi sebagaimana webmail produk yang lain dan boleh digunakan sebagai medium perhubungan sesama pengguna sekiranya mereka tidak log-in ke dalam dashboard utama facebook.

Nampaknya persaingan semakin sengit di antara dua gergasi utama dunia online ni. Setiap masa ada sahaja persaingan dan penambahbaikan yang dibuat oleh pihak yang terlibat.

Berdasarkan soalan-soalan yang dikemukakan dalam Bing Webmaster online survey, pihak Bing dan yahoo juga sedang berusaha dengan gigihnya untuk mengurangkan penguasaan google dalam dunia internet ni. Sudah pastinya persaingan yang sihat di kalangan penyedia perkhidmatan online akan memberikan banyak kelebihan kepada pengguna.

Ada kemungkinan juga selepas ni Facebook tiba-tiba rasa nak memperkenalkan facebook blog yang mana akan berfungsi seperti blog platform percuma blogspot.com ataupun wordpress.com. Paling tidak pun Facebook Analytic kalau bukan Facebook Webmaster. Pada pandangan blogger ini tidak mustahil perkara ini akan berlaku.

Berbalik semula kepada facebook mail tadi, nampak gayanya bertambah lagilah akaun email blogger ini, Email blogger sedia ada antaranya yahoomail dan gmail. Lepas ni kylerul@facebook.com lah pulak gayanya.hahaha...

Atau mungkin ada pengguna yang nak mudah, dapat akaun facebook mail tu forward kan aje ke alamat gmail sedia ada, takut ada kes lupa password ke, manalah tau kan?? Tapi stakat lupa password tu bukanlah masalah besar pon, bole request 'forget password' apa.

Sumber rujukan dan bacaan lanjut : http://techcrunch.com/2010/11/11/facebook-gmail-titan/

- By Jazmanie

Category: Global | Views: 1277 | Added by: Eylu | Date: 14 November 2010 | Comments (0)

« 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 »
Copyright ~KyleRuL's Zone~ © 2024 | ~KyleRuL's Zone~ HomePage : //kylerul.ucoz.com