Friday, 29 March 2024, 6:06 AMMain | Registration | Login

Site menu

Login form

Section categories

Muslim's [38]
Business [18]
National [9]
Global [27]

Facebook

Search

Calendar

«  September 2010  »
SuMoTuWeThFrSa
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Our poll

Rate my site
Total of answers: 43

Statistics


Total online: 1
Guests: 1
Users: 0



Main » 2010 » September » 26
Get cash from your website. Sign up as affiliate.
Bila bukak email td rupanya member mempromosikan satu affiliate program yang boleh dikatakan menarik dan mudah serta berpotensi untuk menjana pendapatan, walaupun tidak lah ke tahap jutawan atau bilionair.

Program yang dimaksudkan adalah Extra Cash From Your Website Affiliate Program. Secara ringkasnya konsep affiliate program yang di promosikan ini adalah kita sebagai pemilik blog akan mendapat bayaran bagi setiap klik oleh pelawat di link iklan yang diletakkan dalam blog kita.

Berdasarkan pembacaan dalam laman rasmi program tersebut juga, setakat ni ada 100,000 pengiklan yang berdaftar dengan penyedia perkhidmatan tersebut. Laman web penyedia servis ni didaftarkan di bawah nama www.bigextracash.com dan didaftakan di United Kingdom.

Secara asasnya juga setiap klik menghasilkan bernilai USD0.05 manakala setiap transaksi jualan yang berlaku hasil dari link kita akan mendapat komisyen sebanyak USD3.00.

Banner dan bentuk promosi juga bermacam-macam, dari email promosi sehinggalah kepada webpage banner, semuanya ada.

Blog ni pun dah register dan nak cuba dulu setakat mana keberkesanan program ni. Tadi pun dah hantar email promosi program ni kepada lebih kurang 60 contacts yang ada, lepas tu rasa tak larat dan lebih mudah promote je melalui blog ni.

Macam kebanyakan program affiliate yang sedia ada juga, pendaftaran adalah percuma dan mudah sahaja, bayaran akan dibuat melalui cek atau paypal.

Ni dia contoh hasil dari program ni yang baru saya pasang di web ni tidak sampai 24 jam:

Kalau sesiapa yang berminat untuk mencuba program ni, boleh cuba dan dialu-alukan daftar melalui link di bawah ni :D:D

Category: Global | Views: 8643 | Added by: Eylu | Date: 26 September 2010 | Comments (0)

Beberapa artikel dalam akhbar online semalam menyiarkan kisah seorang remaja, Christian Owens menjadi jutawan dalam usia baru 16 tahun selepas memulakan perniagaan Internet dua tahun lalu. Di laporkan remaja tersebut yang berasal dari Corby, Northamptonshire  mula menjalankan bisnes dengan duit poket sendiri pada usia 14 tahun apabila melancarkan laman web Mac Box Bundle yang menjana perolehan 700,000 (RM3.5 juta). Sememangnya hebat dan cukup mengujakan sekali.

Sebenarnya cerita mengenai Christian Owens menjadi jutawan telahpun disiarkan oleh laman gizmodo.com dua hari lepas dan saya sudahpun terbaca mengenainya, berita tersebut merupakan antara artikel yang paling popular dalam traffic ranking alexa beberapa hari lepas.

Artikel versi gizmodo.com ‘How a 16-yo Kid Made His First Million Dollars Following His Hero, Steve Jobs’ lebih jelas menerangkan bagaimana remaja tersebut menjadi jutawan hasil dari usahanya sendiri yang menjual perisian melalui lamannya Mac Bundle Box.

Apa yang menarik ialah bagaimana Christian Owens yang mula mendapat set komputer sendiri sewaktu berumur 7 tahun. 3 tahun kemudian dia sudah memiliki set Apple Mac sendiri dan mula belajar membuat web design. 4 tahun kemudian iaitu dalam tahun 2008, dia menubuhkan syarikatnya sendiri yang menjual perisian-perisian Mac OSX secara online dengan harga diskaun dan berkonsepkan tempoh masa.

Bermula dari situlah kejayaannya sebagai usahawan online. Pada masa yang sama dia juga menjalinkan kerjasama dengan pihak Branchr, syarikat iklan pay-per-click yang mengedarkan 300 juta iklan sebulan kepada 17,500 laman web, iPhone, dan aplikasi Android. Dia kini sudah mempunyai 8 orang pekerja termasuk ibunya sendiri.

Dan seperti kebiasaan bila ada individu yang berjaya pastinya ramai yang sibuk bertanyakan rahsia kejayaan. Jawapan Christian owens memang mudah:

"There is no magical formula to business, it takes hard work, determination and the drive to do something great."

Kalau nak baca cerita lengkap versi gizmodo.com boleh rujuk di lamannya.

Memang bijak remaja tu gunakan hobi dan minatnya kepada satu peluang perniagaan, maknanya dia memerlukan tempoh lebih kurang 9 tahun untuk menjadi jutawan sejak mula-mula kenal komputer pada umur 7 tahun.

Boleh dijadikan sumber inspirasi jugak ni. Daripada guna komputer dok layan benda-benda yang tak berfaedah elok juga kalau digunakan untuk cari duit secara sah dan legal. :D

- By Jazmanie

Category: Global | Views: 1111 | Added by: Eylu | Date: 26 September 2010 | Comments (0)

Nampak gayanya impian sesetengah orang untuk melihat kereta terbang semakin hampir untuk menjadi kenyataan. Ini berikutan keputusan terbaru oleh Federal Aviation Administration (FAA) di US telah memberikan pengecualian berat maksima semasa takeoff  1,430 pounds secara asasnya untuk Terrafugia Flying Car. Pengecualian tersebut akan membuka ruang kepada kereta terbang Terrafugia yang akan mempunyai dwi fungsi iaitu sebagai light aircraft dan juga kereta. Comel jugak kalau tengok kereta terbang Terrafugia ni.

Bentuk yang agak unik, mempunyai sayap yang boleh dilipat dan kipas di belakangnya. Dua tempat duduk sahaja. kelajuan semasa di udara adalah 115mph ataupun 185.07km/j dan boleh membawa muatan seberat 450lb ataupun 204kg dan memerlukan 1,700 kaki  panjang runway untuk take off, pada masa yang sama boleh masuk dan muat untuk disimpan dalam garaj kereta biasa.

Memang menarik ni kalau dapat beli Terrafugia Flying Car ni,senang nak gi jalan mana-mana, mungkin jugak boleh skip dari traffic jam dan kalau dah semua orang dah guna nanti alasan traffic jam tidak boleh lagi diterima la kot.  Cumanya nak kena cari runaway la pulak kat mana nak take-off tu. Mana boleh take-off merata-rata ni.

Harga yang diumumkan adalah USD194,000 bersamaan RM627,784.17, Masih dalam lingkungan boleh dibeli lagi bagi sesetengah individu. Mungkin lepas guna kereta terbang ni isu ‘Lesen Terbang’ yang heboh dulu akan kembali menjadi popular, pasal memang lesen untuk terbang ni :D

Petikan dari Artikel "Terrafugia Transition ‘flying car’ gets go-ahead from US air authorities” di http://www.telegraph.co.uk/motoring/news.

- By Jazmanie

Category: Global | Views: 8686 | Added by: Eylu | Date: 26 September 2010 | Comments (0)

Copyright ~KyleRuL's Zone~ © 2024 | ~KyleRuL's Zone~ HomePage : //kylerul.ucoz.com