Friday, 19 April 2024, 8:33 AMMain | Registration | Login

Site menu

Login form

Section categories

Muslim's [38]
Business [18]
National [9]
Global [27]

Facebook

Search

Calendar

«  October 2010  »
SuMoTuWeThFrSa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Our poll

Rate my site
Total of answers: 43

Statistics


Total online: 1
Guests: 1
Users: 0



Main » 2010 » October » 27
The journal titled "Gender differences in reasons for frequent blog posting” was done by Hsi-Peng Lu and Kuo-Lun Hsiao, from the Department of Information Management, National Taiwan University of Science and Technology, Taipei, Taiwan and published in Online Information Review Vol. 33 No. 1, 2009 pp. 135-156 at Emerald Group Publishing Limited.

Just for your memory recall, A weblog is defined as a web site that contains entries in reverse chronological order (Thelwall and Hasler, 2007). weblogs, or blogs, have become very popular, according to a survey conducted by Technorati (2006), there are more than 70 million blogs worldwide and about 120,000 new weblogs each day (Sifry, 2007).

So the main purpose of the research is to improve understanding of what motivates individual blog owners to post information frequently on weblogs, and whether gender affects those motivations.  An empirical study involving 525 subjects was conducted to test this model.

The research findings shows that subjective norms have a stronger effect on the intention than personal outcome expectations or self-expression. Women’s intention for blog posting was strongly influenced by self-expression while men’s intention was strongly influenced by personal outcome expectations.

The research implications verified the effects of subjective norms, personal outcome expectations and self-expression on the intentions of weblog owners. The research found that these factors are important determinants of the intention to update weblogs. Moreover, it was found that gender moderates the relationships between factors and the intention in the research model.

While for practical implications especially for weblog service providers, the results can be used to develop tools to enhance people’s intentions to publish according to gender.

Another interesting researches that found significant differences exist between the electronic communication styles of women and men are:

  1. Gefen and Straub (2000) demonstrated that women tend to use electronic communication for rapport building and men tend to use it for reporting;
  2. Herring (1996) showed that requesting and providing information are more common in female-oriented than in male-oriented discussions;
  3. Wallace (1999) found that women may feel freer in real-time chats, while men may be more comfortable in asynchronous forums;
  4. female bloggers share more personal information on their blogs (Kennedy et al., 2005; Herring and Paolillo, 2006; Herring et al., 2006); and
  5. Gender plays an important role in determining technology use and behaviour on the internet (Gefen and Straub, 1997; Venkatesh and Morris, 2000; Ong and Lai, 2006).

So at least I got the idea on how women blog to express their feeling while men do blogging for personal outcome expectation. Interesting.

-Source : Jazmanie
Category: Global | Views: 86479 | Added by: Eylu | Date: 27 October 2010 | Comments (486)

Setiap negara pasti mengharapkan untuk mempunyai rakyat yang mampu menyumbang ke arah kemajuan, kejayaan dan keamanan. Semua itu hanya dapat dicapai dan diperolehi jika rakyat negara itu mempunyai sahsiah dan jati diri yang unggul serta cemerlang; sama ada melalui generasi muda belia atau pun generasi tua. 

Kementerian Belia dan Sukan mentakrifkan belia sebagai golongan muda yang berumur antara 15 hingga 40 tahun, dan ia selaras dengan takrif yang diberikan oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). Manakala Islam pula mentakrifkan belia sebagai satu fasa umur alam baligh yang menerima tanggungjawab (taklif) atas setiap perbuatan yang dilakukan. Menurut Jabatan Perangkaan, jumlah golongan belia di negara ini pada tahun 2008 mencecah seramai 16 juta orang. Angka ini memberi gambaran bahwa negara akan menghadapi cabaran hebat dalam aspek pembinaan dan pengurusan belia di masa hadapan.

Sekadar gambar hiasan.

Belia adalah harta yang amat berharga serta tonggak dan kekuatan masa depan negara. Mereka juga adalah pewaris  kepimpinan negara dan kesinambungan umat di masa hadapan. Justeru itu adalah perlu golongan belia ini diasuh, dididik dan dibimbing ke jalan yang benar dan diredhai Allah s.w.t. sehingga mampu menjadi generasi yang boleh diharapkan dan dibanggakan iaitu belia yang beriman, berilmu, beramal dan berakhlak mulia. Inilah yang menjadi cita-cita negara kita untuk mempunyai belia yang berkualiti sebagaimana yang diharapkan melalui tema sambutan Hari Belia Kebangsaan pada tahun ini iaitu Belia Berwawasan Penggerak Kejayaan.

Persoalan besar timbul ialah ke manakah hilangnya wawasan belia hari ini? Saban hari kita masih mendengar berita-berita yang tidak baik tentang segelintir belia, dan hanya beberapa cebis kisah kejayaan dan kecemerlangan yang telah diraih oleh mereka. Kes-kes salah laku jenayah sivil, jenayah syariah, masalah disiplin dan adab sering dikaitkan dengan belia. Hal ini tentunya mengundang rasa rungsing dan gusar di kalangan ibu bapa, masyarakat dan pemimpin negara. Justeru Rasulullah s.a.w. berpesan kepada semua golongan belia agar dapat memanfaatkan umur dan masa muda dengan sebaik-baiknya.

Antara faktor yang dikenalpasti sebagai punca berlaku penyelewengan akidah dan berkembangnya gejala sosial adalah kurang didikan dan penghayatan agama di kalangan belia akibat pengaruh persekitaran. Apa yang penting, belia hendaklah mengisi diri dengan ilmu agama dan pelbagai ilmu serta kemahiran hidup di samping berusaha menjadikan diri sebagai hamba yang soleh, generasi yang berkualiti, umat yang cemerlang berlandaskan ajaran Islam yang sebenar.

-Source : Jazmanie

Category: National | Views: 1105 | Added by: Eylu | Date: 27 October 2010 | Comments (0)

Copyright ~KyleRuL's Zone~ © 2024 | ~KyleRuL's Zone~ HomePage : //kylerul.ucoz.com